Kolik je tam trojúhelníků?
Tuto otázku si pokládali naši šikovní žáci pátých tříd, když řešili jednu z patnácti zapeklitých úloh, které si pro ně připravili jejich starší spolužáci v rámci projektu „Den matematiky.“ Žáci pátých tříd naší základní školy řešili v pětičlenných skupinách patnáct úloh různé obtížnosti dostali za svá řešení body, které se připočítaly do celkového zisku jednotlivých tříd. Všichni žáci prokázali dobrou znalost matematiky a lví odhodlání, když se zarputile snažili správně vyřešit v daném časovém limitu co nejvíce úloh. Avšak vítěz mohl být pouze jeden…
Nejlépe dopadla třída 5. C se 66 body, poté 5. B se 38 body a nakonec 5. A se 37 body. Všichni se však snažili a byli v závěru oceněni malými sladkými odměnami. Dobrou práci však odvedli také organizátoři tohoto projektu, žáci 9. C. Ti vymýšleli pro své mladší kamarády soutěžní úlohy a také zorganizovali samotné zadávání a vyhodnocování těchto úloh. Projevili při tom svou nápaditost a organizační talent a zhostili se svého úkolu velmi dobře. Myslím, že „Den matematiky“ si budou ještě dlouho pamatovat jak starší, tak i mladší žáci. Pro všechny přinesl tento den něco nového a doufám, že se to líbilo všem zúčastněním!
Martin Hroch
Autor dzur, 26.03.2013 23:53
Rubriky: Akce školy