Jaderná energetika: ano či ne?

Tuto velmi aktuální otázku řešili žáci 9. D při výuce fyziky. Nejdříve si každý žák vylosoval, zda bude hrát roli odpůrce či zastánce jaderných elektráren. Na internetu si hledal argumenty, které by podpořily jeho názor, a zpracoval jednoduchý plakát k tomuto tématu. Skupina odpůrců i skupina zastánců si pak zvolila svého mluvčího a domluvila si strategii, která by co nejlépe přesvědčila „protivníky“. Následovala poměrně vzrušená diskuze mezi oběma tábory, která však probíhala korektně a bez osobních útoků. Na závěr hodiny pak měli žáci možnost vyjádřit svůj skutečný názor, bez ohledu na roli, kterou předtím plnili. Většina z nich si uvědomuje, že jaderná energetika je v současné době (přes všechna rizika) asi jedinou skutečně efektivní možností získávání dostatečného množství elektrické energie.

Irena Dvořáková



Autor dzur, 29.05.2012 07:48

Rubriky:   Projekty   Žáci a třídy