I N O S K O P 2006 - 2008

Inovativní školy Prahy ("INOSKOP") - projekt ESF na vytvoření sítě pražských škol realizuje odbor školství MHMP prostřednictvím partnera Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze od 1.5.2006 do 30.9.2008. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.

Naše škola byla v konkurzním řízení vybrána do tohoto projektu, jehož cílem je vytvoření sítě spolupracujících základních škol, které průběžně pracují na svém rozvoji a jsou ochotny se o své úspěchy a zkušenosti podělit s ostatními.

Více o projektu www.inoskop.blogspot.com

 

Cíl projektu


Projekt se zaměřuje na zavádění pedagogických a didaktických inovací do práce učitelů základních škol, které ve svém důsledku pozitivně ovlivní počáteční vzdělávání žáků tak, aby měli lepší základní předpoklady pro budoucí úspěch ve studiu a v zaměstnání v měnícím se evropském vzdělávacím prostoru a na trhu práce. Ukazuje se, že výuka na základní škole nevyhovuje v některých směrech evropským trendům, které více reflektují informační a komunikační technologie, preferují individualizaci ve vzdělávání a výuce a podmínky podporující učení žáků. Proměna kurikula počátečního vzdělávání je založena na přípravě pro celoživotní učení a na rozvoji klíčových kompetencí žáků. Projekt v této oblasti poskytne učitelům odbornou pomoc a vzdělávání. Podstatou projektu je vytvoření sítě inovujících základních škol, které se obohacují o nové teoretické a aplikační poznatky. Klíčovými aktivitami projektu jsou skupinové a individuální konzultace, monitoring, cyklus workshopů, vzájemné hospitace a vzájemná výměna zkušeností učitelů, využívání elektronického portálu, tvorba metodických materiálů, vývoj a ověření diagnostických a evaluačních nástrojů a také vzdělávání učitelů pořádané jednotlivými školami.Učitelé jsou vzděláváni v tématech: nové kompetence učitele, projektování výuky, strategie individualizace vzdělávání a výuky, nástroje zjišťování a hodnocení vzdělávacích výsledků, sebehodnocení a sebereflexe, aktivizace žáků a podpora učení žáků, pedagogický sbor jako tým a škola jako učící se organizace, evropská dimenze, sociální komunikace, kultura školy, spolupráce s rodiči a komunitou a uvádění začínajících učitelů do plného výkonu učitelské profesevé a individuální konzultace, monitoring, cyklus workshopů, vzájemné hospitace a vzájemná výměna zkušeností učitelů, využívání elektronického portálu, tvorba metodických materiálů, vývoj a ověření diagnostických a evaluačních nástrojů a také vzdělávání učitelů pořádané jednotlivými školami.Učitelé jsou vzděláváni v tématech: nové kompetence učitele, projektování výuky, strategie individualizace vzdělávání a výuky, nástroje zjišťování a hodnocení vzdělávacích výsledků, sebehodnocení a sebereflexe, aktivizace žáků a podpora učení žáků, pedagogický sbor jako tým a škola jako učící se organizace, evropská dimenze, sociální komunikace, kultura školy, spolupráce s rodiči a komunitou a uvádění začínajících učitelů do plného výkonu učitelské profese

Zpráva z průběhu projektu - červen 2008

Na podzim skončí projekt  ESF JPD3 realizovaný odborem školství MHM prostřednictvím partnera PedF UK Praha a je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem a rozpočtem hlavního města Prahy. Do tohoto projektu se zapojilo dvanáct pražských škol  vybraných  komisí Pedagogické fakulty. Mezi nimi i naše škola.   

 Podstatou projektu bylo vytvoření sítě inovujících základních škol, které se obohacují o nové teoretické a aplikační poznatky. Klíčovými aktivitami projektu byly skupinové a individuální konzultace, monitoring, cyklus workshopů, vzájemné hospitace a vzájemná výměna zkušeností učitelů, využívání elektronického portálu, tvorba metodických materiálů, vývoj a ověření diagnostických a evaluačních nástrojů a také vzdělávání učitelů pořádané jednotlivými školami. Získali jsme tak jedinečnou možnost sdílet nápady, vzájemně se  inspirovat a poznat školy i z jiných městských částí.

Závěrečná konference v květnu, publikace Učící se škola a  sborník Pedagogický rozvoj školy završí  dvouletou spolupráci škol a fakulty. Výměna zkušeností a společné vzdělávání bylo přínosem pro každou ze zúčastněných škol.        

 



Autor dvorak, 19.11.2010 07:27

Rubriky:   Projekty EU   Projekty