Modelový systém podpory integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžných ZŠ

    Projekt  Modelový systém podpory integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžných ZŠ  se realizoval od ledna 2006 do prosince 2007. Projekt byl spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem hlavního města Prahy. V projektu byla naše škola partnerem o. s. Rytmus.

Více na www.rytmus.org

Cílem projektu je vytvořit fungující modelový systém komplexní podpory dětí se speciálními vzdělávacími potřebami individuálně integrovaných v běžných základních školách a přecházejících do dalšího stupně vzdělávání a nabídnout ho dalším školám k uvedení do praxe.

Myšlenka zpracovat projekt zaměřený na podporu individuálně integrovaných dětí vznikla na základě poznatků a zkušeností z více než desetiletého působení ve prospěch integrace lidí s postižením do běžného prostředí.

Projekt se zaměřuje na dvě základní oblasti – vzdělávání dětí a jejich příprava na budoucí uplatnění a vzdělávání pedagogických pracovníků. Zamýšlí individuálně integrovaným dětem se speciálními vzdělávacími potřebami vytvořit optimální podmínky pro vzdělávání podle jejich potřeb a možností, což mimo jiné předpokládá připravit vstřícné, informované a technicky vybavené prostředí a zajistit kvalifikovanou výuku.

Středisko podpory integrace občanského sdružení Rytmus, metodické, vzdělávací                a realizační centrum projektu, zaměstnává dva terénní speciální pedagogy, kteří v pravidelných intervalech navštěvují integrované děti v jejich domovských školách a pracují  s nimi v součinnosti s učitelem, pracovníkem SPC a asistentem na rozvoji jejich schopností  a dovedností. Při své práci se řídí předem zjištěnými speciálními potřebami každého dítěte      a individuálním vzdělávacím plánem.

Pro integrované žáky, kteří budou opouštět základní školu, bude v rámci projektu vytvořen individuální plán přechodu do dalšího stupně vzdělávání a následně vznikne a bude nabídnuta k využití v praxi metodika pro přechod ze základního do vyššího stupně vzdělávání a na trh práce.

Další z plánovaných aktivit projektu je provedení výzkumu podmínek pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na vybraných školách a po vyhodnocení získaných poznatků vytvoření standardů pro kvalitní integraci.

Projekt počítá také se vzděláváním učitelů a asistentů a zpracováním metodických materiálů na podporu integrace.

Výsledky projektu budou publikovány a prezentovány na mezinárodní konferenci, která se uskuteční ke konci dvouletého období realizace projektu.

Partnery projektu jsou Základní škola sv. Voršily v Praze, Základní škola a Mateřská škola Červený vrch, Základní škola Koloděje, Městská část Praha 6 a Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje PřFUK v Praze. 

 



Autor dvorak, 19.11.2010 07:19

Rubriky:   Projekty EU   Projekty